Ścieżka wsparcia przewidziana w Projekcie dla Uczestników/czek:
Zadanie 1
Identyfikacja potrzeb uczestniczek projektu wraz z Indywidualnym Planem Działania – 4 godz./os. X 100 os. – 400 godz. zegarowych
Zadanie będzie realizowane w formie zajęć indywidualnych prowadzonych przez Doradcę zawodowego.
1 spotkanie – 2h Opracowanie IPD
2 spotkanie -1h (Monitoring, ewentualnie zmiany zaplanowanych działań),
3 spotkanie – 1h (Podsumowanie działań IPD).
Identyfikacja potrzeb UP będzie diagnozowała potrzeby szkoleniowe lub walidacyjne (potwierdzenie nabytych wcześniej kwalifikacji i kompetencji), możliwości doskonalenia zawodowego oraz opracowanie lub aktualizację dla UP Indywidualnego Planu Działania.
Os 15–29l należąca do kat. NEET przejdą ocenę umiejętności cyfrowych oraz –w razie potrzeby–uzupełnienie poziomu kompetencji, w trakcie wykonywania ww. oceny, uwzględnione będą możliwości psychofizyczne danej osoby.
Zadanie 2
Poradnictwo indywidualne z zakresu doradztwa zawodowego 90 os. – doradca zawodowy um. O pracę 1/2 etatu
Poradnictwo indywidualne realizowane będzie w formie indywidualnych spotkań – porad zawodowych – polegających na bezpośrednim kontakcie doradcy zawodowego z UP w celu zapewnienia kompleksowego wsparcia prowadzącego do rozwiązania problemu zawodowego. Poradnictwo będzie wspomagać aktywny proces poszukiwania pracy, powrotu na rynek pracy jeżeli istnieją ku temu oczywiste przesłanki, wynikające głównie z postawy uczestnika projektu.
Doradca zawodowy zdiagnozuje obszary wymagające dodatkowego wzmocnienia. Zadanie uwzględni indywidualną sytuację osób zakwalifikowanych do udziału w Projekcie, potwierdzoną dogłębną diagnozą
Przeprowadzoną na podstawie wywiadu z UP lub dzięki zastosowaniu innych narzędzi i metod diagnostycznych.
Zadanie 3
Poradnictwo indywidualne z zakresu pośrednictwa pracy – 3 godz./os. x 85 os. – 255 godz. zegarowych
Poradnictwo indywidualne z zakresu pośrednictwa pracy będzie usługą polegającą na pozyskaniu ofert pracy zgodnie z oczekiwaniami, predyspozycjami i kwalifikacjami UP, a także możliwościami lokalnego rynku pracy, co da szansę na uzyskanie w krótkim czasie
zatrudnienia.
Celem wsparcia jest nie tylko dostarczenie UP ofert pracy, ale przede wszystkim wyposażenie w umiejętność poruszania się po rynku pracy i samodzielnego poszukiwania pracy. Zakres wsparcia bazuje na IPD i wspiera UP w dojściu do zatrudnienia. Poradnictwo polegać będzie na wykonywaniu czynności mających na celu osiągnięcie efektu polegającego na jak najtrafniejszym doborze:
-odpowiedniej pracy dla osoby poszukującej pracy oraz
-właściwego kandydata na stanowisko pracy, odpowiadającego oczekiwaniom pracodawcy
Zadanie 4
Indywidualne poradnictwo psychologiczne – 4 godz./os. x 75 os. – 300 godz. zegarowych
Zadanie realizowane w formie spotkań indywidualnych prowadzonych przez psychologa.
Wsparcie psychologiczne motywacyjne obejmuje działania, wspierające proces poradnictwa zawodowego i ukierunkowane jest na zapewnienie UP specjalistycznego wsparcia ułatwiającego rozwiązanie problemu zawodowego. Wsparcie
przyczyni się do wzrost samooceny i motywacji, przywrócenie wiary w swoje możliwości.
Zakres wsparcia psychologa obejmować będzie:
a) określenie potencjału zawodowego UP, zwłaszcza w obszarze
predyspozycji osobowości, a także: motywacji, uzdolnień i zainteresowań, potrzeb i wartości,
b) współudział z doradcą w zakresie wsparcia procesu decyzyjnego UP,
c) identyfikacja wcześniej nie diagnozowanych w oparciu o metodykę doradztwa zawodowego, lecz istotnych dla funkcjonowania na rynku pracy obszarów, diagnozowanych testami psychologicznymi
d) szczególne wsparcie osób z przeciwwskazaniami do zatrudnienia: zdrowotnymi, zaburzeniami osobowości i zaburzeniami psychicznymi;
e) badanie potencjału uwzględnia szczególne wymagania stanowiska pracy,
Zadanie 5
Grupowe poradnictwo zawodowe – 72 os, 6 gr. X 12 os. x 24 godz. dydaktyczne – 144 godz. dydaktycznych
W ramach poradnictwa zawodowego będą nabywane umiejętności z zakresu poszukiwania pracy. Poradnictwo zawodowe polega na udzielaniu pomocy w wyborze odpowiedniego zawodu lub miejsca pracy oraz w planowaniu rozwoju kariery zawodowej, a także na przygotowywaniu do lepszego radzenia sobie w poszukiwaniu i podejmowaniu pracy, w szczególności na: udzielaniu informacji o zawodach, rynku pracy.
Poradnictwo zawodowe grupowe stworzy warunki do efektywnego uczenia się i poszukiwania twórczych rozwiązań podczas spotkań z innymi uczestnikami projektu. Poradnictwo grupowe daje UP możliwość oceny siebie – swych mocnych i słabych stron poprzez zdobycie umiejętności ułatwiających pełnienie ról społecznych i zawodowych.
Poradnictwo grupowe realizowane będzie w formie spotkań grupowych. Zakres oraz tematyka spotkań zaproponowanych UP powinny być uzasadnione przez doradcę zawodowego sporządzającego wraz z uczestnikiem IPD.
Zadanie 6
Indywidualne konsultacje dietetyczne wraz z treningiem personalnym – 35 os. x 6 godz. – 210 godz. Zegarowych
Zajęcia indywidualne 4 spotkania po 1h z dietetykiem oraz 2 spotkania x 1 h z trenerem personalnym.
Celem konsultacji dietetycznej jest ustalenie diety oraz zapewnienie kompleksowej opieki dietetycznej i profesjonalnego wsparcia żywieniowego. Konsultacje pozwolą przeanalizować szereg potrzeb zdrowotnych organizmu UP oraz ustalić indywidualny program żywieniowy względem stanu zdrowia, stylu życia i celu UP.
Realizacja treningu personalnego pomoże UP określić ich osobiste cele w zakresie zdrowia i sprawności fizycznej, pomoże zaprojektować programy ćwiczeń i fitness oraz będzie edukował i motywował UP, aby pomagali im bezpiecznie i skutecznie osiągnąć swoje cele w zakresie zdrowia i sprawności. Celem treningu będzie osiągnięcie założonych wspólnie celów, w zależności od preferencji i potrzeb UP: schudnąć, wymodelować sylwetkę czy zbudować i utrzymać formę fizyczną
Zadanie 7
Szkolenie z zakresu wizerunku biznesowego 96 os. – 12 os. x 8 gr. x 24 godz. dydaktyczne – 192 godz. dydaktyczne
Celem wsparcia jest nabranie pewności siebie przez UP, nauka jak podkreślać swoje atuty, UP poznają zasady korygowania ewentualnych niedoskonałości, zasady biznesowego savoir-vivre, uzyskają niezbędną wiedze jak świadomie kreować swój wizerunek, aby zawsze wyglądać profesjonalnie i kobieco. Otrzymają dodatkowe informacje nad czym i w jaki sposób możesz jeszcze popracować.
Program szkolenia
Moduł I: Kreowanie wizerunku kobiet w biznesie- 8h dydaktycznych: Efekt pierwszego wrażenia, Twój wizerunek – jakie komunikaty wysyłasz otoczeniu, jak Cię widzą inni, jak Twój ubiór oddziałuje na innych, jakie są Twoje wizerunkowe cele?
Moduł II. Profesjonalny wizerunek w biznesie- 8 h dydaktycznych: reguły dress code, jak wyglądać
profesjonalnie i kobieco, zasady budowania bazy (przykłady zestawów do pracy), dress code vs. trendy, dodatki w biznesie, czego unikać w biznesowym wizerunku
Moduł III. Twoja osobowość vs. Wizerunek – jak wyglądać profesjonalnie i czuć się swobodnie?-8 h dydaktycznych: analiza sylwetki, jak podkreślać atuty sylwetki, jak ukrywać niedoskonałości sylwetki, Indywidualne wskazówki: odnośnie krojów i fasonów dla poszczególnych typów sylwetek, wizerunkowe tricki.
Zadanie 8
Szkolenie z zakresu kompetencji cyfrowych – 80 godz./gr. x 1 gr.(15 os.) – 80 godz. dydaktyczny
Szkolenia będą wynikać ze zdiagnozowanych potrzeb UP na podstawie oceny umiejętności cyfrowych.
Umiejętności lub kompetencje cyfrowe to harmonijna kompozycja wiedzy, umiejętności i postaw umożliwiających życie, uczenie się i pracę w społeczeństwie cyfrowym, tj. społeczeństwie wykorzystującym w życiu codziennym i pracy technologie cyfrowe.
Kompetencje cyfrowe obejmują m.in.:
•umiejętność korzystania z informacji i danych,
•komunikowanie się i współpracę,
•umiejętność korzystania z mediów,
•umiejętność tworzenie treści cyfrowych (w tym programowanie),
•bezpieczeństwo (w tym komfort cyfrowy i kompetencje związane z cyber bezpieczeństwem.
Zadanie 9
Wysokiej jakości kursy/szkolenia podnoszące kwalifikacje/umiejętności 84 os. – 7 grup x 12 os. x120 godz. lekcyjnych/średnio 15 dni – 840 godz. dydaktycznych
Efektem szkoleń będzie nabycie kwalifikacji lub kompetencji przez UP.
Doradca zawodowy na diagnozie w ramach zad1 będzie kierować UP na dane
szkolenie, jednak wsparcie w P będzie miało charakter zindywidualizowany i dostosowany do specyficznych potrzeb UP. Niemniej jednak doradca będzie zachęcać UP do odbywania szkoleń na które jest popyt na region/lokalnym rynku pracy, np pokazując UP różne statystyki w tym Barometr zawodów, statystyki WUP woj. świętokrzyskiego. Każde ze szkoleń uwzględnia 8 godz moduł dotyczący równości szans kobiet i mężczyzn, ze szczególnym uwzględnieniem praw kobiet, m.in. na rynku pracy. Szkolenia mające na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy.
Zadanie 10
Dofinansowanie do opieki nad dzieckiem lub inną osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu – 20 os. x 2 mc
Wsparcie indywidualne: planujemy iż 20os/dzieci skorzysta ze wsparcia.
Dofinansowanie do opieki nad dzieckiem lub inną osobą potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, może objąć okres trwania szkolenia uczestniczki projektu, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od rozpoczęcia udziału w projekcie. Wysokość wsparcia nie przekroczy połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę na każde dziecko/osobę potrzebującą wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i dotyczy nie więcej niż 2 dzieci/osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu.
#FunduszeUE